tirsdag 15. september 2009

Fyllesjuketips

Da jeg lå skrapesjuk på sofaen med gin-hodepine, fyllesjuke fra helvete, dødsangst i øya og sendte melding til min eldre kamerat fikk jeg en rekke gode tips. (Etter at han hadde gapskratta og gjort narr av meg såklart.) Jeg har også plukket opp noen tips fra fjern, nær og forskningens verden. Lite jeg har oppdaget selv, med andre ord.

1) Fet mat. Egg og bacon, eller noe annet som er stekt i stekepanna.

2) Fruktjuice e.l. Appelsinjuice, smoothie osv. skal visstnok være himmelsk. (Selv har jeg aldri smakt noe så motbydelig som det glasset med juice jeg trua i meg morgenen etter min natt med gin.)

3) Asparges. Asparges hjelper leveren til å bryte ned alkoholen raskere og beskytter samtidig leveren mot alkoholforgiftning.


Leger hevder, sannferdig nok, at det eneste som kan kurere en fyllesjuke er å ikke drikke i utgangspunktet.
Alkoholikere hevder at det eneste som kurerer fyllesjuke er å fortsette å drikke.

Skål, folkens!

1 kommentar: