mandag 7. september 2009

Creative schitzo

Som nevnt i et tidligere innlegg; "jeg er en talentløs kreativ sjel. Det gjør ingenting. Jeg har
så stor glede av å se på andres verk. Jeg savner ingenting." Likevel fortsetter jeg å prøve. Delvis fordi jeg må - skole er en smerte i rompa iblant - og delvis fordi jeg syns det er en fin fritidsaktivitet. Kreativitet i ulike former altså.

Jeg hadde gitardille et par uker. Nå har jeg et par ukers pause. Tar det nok snart opp igjen. Når jeg vil. Da skal jeg forsøke å lage egne sanger istedenfor å sitte å lete opp tabs og chords på nettet, slite, ikke få til riktig, ikke få riktig toner og rytme. Mye bedre å lage egen musikk. Mye morsommere. Men jeg orker ikke stresse. Jeg tar det når jeg har lyst.

Jeg er en designkatastrofe. Jeg har masse bra ideer og kan både teknikker og programvare, men jeg er en sucker til å slite med å velge en ide jeg kan videreutvikle. Oftest blir det en halvgod miks av alt sammen, toere og firere året gjennom, kanskje en femmer, og en føkkings treer på kortet til slutt. Herlig. Akkurat nå har jeg faktisk en ålreit ide, men den tok det altfor lang tid å jobbe frem så jeg har misset en delinnlevering og får trekk for det. Er det ikke det ene så er det det andre ...

I dag er det tredje kvelden på tegnekurs. Å melde meg på det tegnekurset må være det lureste jeg har gjort noen gang. Læreren er genial, jeg lærer masse jeg har god bruk for overalt ellers, det er sykelig morsomt og jeg er stygt redd jeg kommer til å bli en sinnsykt god tegner når jeg er ferdig med alle 54 timene.


Min venn (som er noen hakk dyktigere til å designe enn meg) tipset meg om Smashing Magazine (jeg mistenker at han var lei av å høre på klagingen min og ville distrahere oppmerksomheten min over på noe annet ...). Genial side for å sose rundt og bli inspirert når man står fast med noe kreativt - noe jeg ofte gjør, huh. Flott side å titte på vakre bilder osv også, for all del.

Min bestevenninne tipset meg om Booooooom. En annen kreativ idelokeside av noe slag. Ikke spesielt godt kjent med den, men jeg tror den er bra. Hun liker den i hvert fall godt.

Og Fuel Your Creativity fant jeg helt selv, faktisk! *stolt*


I tillegg liker jeg godt å lese på Science Daily når jeg kjører meg fast i noe. Det er noe med den tørre vitenskapen som fascinerer meg. Spesielt er jeg glad i kategoriene om AD HD, autisme, illegale rusmidler, sosiale ferdigheter og språk.


... OK, I gotta get back to work.

(Jeg har egentlig usaklig lyst på en pils, men siden jeg er på skolen burde jeg klare meg med kaffe.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar