onsdag 19. august 2009

Passiv røyking

"Den enkleste røykesluttløsningen er å aldri ta den første sigaretten." - Mrs Murdoch

Det har jeg klart å holde foreløpig. Atten år uten en sigarett er ganske impressive, når man tenker over det! Om jeg får den helt store helseeffekten av det er en annen sak. Jeg er nemlig en ivrig passiv røyker.

Jeg tror de fleste jeg omgås er storrøykere. Når jeg er på bar eller sitter ute med venner er det alltid - nesten uten unntak - noen som tar seg en blås eller fem. (Det skal riktignok nevnes at mine tre beste jevnaldrende venner er like flinke som meg til å holde seg unna tobakken.) Jeg eksponeres med andre ord rimelig konstant for sigarettrøyk når jeg er sosial - noe jeg er ganske ofte.

Men! jeg vil mye heller være passiv røyker enn passiv snuser! (Jeg kan skrive under på at det er ganske ekkelt å kysse en snuser.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar