fredag 14. august 2009

Back at last

Jeg er en talentløs kreativ sjel. Det gjør meg ingenting. Jeg har så stor glede av andres kreasjoner. Jeg savner ingen ting.
Likevel har jeg meldt meg på tegnekurs. Hver mandag fra 19 til 22. Så får vi se om det hjelper noe, eller om jeg er helt håpløs.

Jeg har kjøpt en gitar også. Jeg kan hverken spille eller lese noter, men gitar skal man ha! Få håpe jeg klarer å lære meg noe decent med tiden.

Jeg har forresten blitt atten siden sist. Skriver under på kontrakter og går på bar hver torsdag. Rart å være voksen på orntli, lissom! OK, jeg føler meg ikke ordentlig voksen riktig enda. Jeg føler meg som en snørrunge med falskt leg når jeg kjøper alkohol. "Tihi fniiiiis nå gjør jeg noe jeg ikke har lov til! - wait, hang on a second - jeg har faktisk lov til dette her nå ..." Rart. Men jeg fikk kjøpe øl uten å vise leg på bar igår. Damen som solgte sa ikke et ord om leg og bare ga meg ølen uten videre. "Jøss, første gangen jeg har fått kjøpe alkohol uten å vise leg jo!" Hun tittet rart på meg og mumlet noe om at jeg "så da eldre ut enn 17". Jasså, har jeg forandret meg så mye den siste måneden ...

Om under en uke er det skolestart. Dagen etter er det bar igjen. Om litt over en uke er det første kveld på tegnekurs. Og litt etter det er det glattkjøring på bane. Jeg planlegger også å få tatt teoriprøven veldig snart. Det hadde vært deilig med serfikat slik at jeg slipper å ta buss hver forbanna dag i hele vinter. Glatte veier, travle sjåfører, stappfull buss, mørkt og kaldt og ... Æsj. Jeg gleder meg ikke akkurat.

Men nå tror jeg at jeg må rydde videre; rommet mitt ser ikke ut. Jeg som hadde håpet jeg hadde utviklet en viss ordenssans etter noen uker alene i sommer ... men neida! Tro om igjen!

Prekæs!

1 kommentar: