lørdag 9. mai 2009

Grisene kommer og tar oss!

For noen uker siden tasset jeg rundt i stallen og ryddet litt. Plutselig hører jeg "grnt-snøft-gryntgrynt-grrrrnt" fra en åpen dør, og inn døra tasser det en feit svart minigris. Den så særdeles vennligsinnet ut, så jeg satt meg ned foran den og sa "hei du, hva er du for en?" og strakte ut hånda for å klø den på nakken. Grisen hyyylte og rygget fire skritt bakover, og jeg lurte selvfølgelig på hva jeg hadde gjort galt. "Har jeg ikke grisetekke?"

"Han er litt svaksynt skjønner du, så jeg tror ikke han så deg!" Kommentaren kommer fra en annen som også suller rundt i stallgangen. "Ok," svarer jeg litt skjelven og hilser på grisen igjen, litt mer forsiktig denne gangen. Jeg gjentar spørsmålet; "hei, hva er du for en?" mens jeg klør ham bak øra og på nakken. "Det er Fredrik. Det er grisen til Rikke." Igjen er det denne andre personen i stallen som kommer med et innspill.

Jeg har altså møtt den svaksynte minigrisen Fredrik. Herlig.


Hvorfor jeg postet denne historien? Jo, fordi svineinfluensaen har nå nådd lille Norge! Pass dere, pass dere!

... men jeg tror nok jeg kommer til å hilse på Fredrik neste gang jeg møter ham også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar